مشرق | سیاسی | شنبه، 10 شهریور 1403 - 04:01
رهبرانقلاب فرمودند: «من به این مناسبت فضای مجازی، حرف خودم را و آن مبنای خودم را گفتم، قبلاً هم گفتهام، بعضیها جور دیگری تبیین می کنند یا می فهمند یا نمی خواهند بفهمند».
خلاصه خبر
آنچه مهم است این است که در فضای مجازی، حکمرانی قانونمند وجود داشته باشد؛ اینکه بنده گاهی گفتهام فضای مجازی رها و ول است، به خاطر این است.
نقض حکمرانی قابل قبول نیست؛ یک کشور در اختیار شما است که در قبالش وظیفه دارید، در قبالش مأموریت دارید؛ نمی شود حکمرانی شما را نقض کرد، نباید نقض کنند».
اگر ما توانستیم در فضای مجازی حکمرانی قانونمند داشته باشیم، فضای مجازی برای کشور یک فرصت می شود، وَإلّا ممکن است تهدید بشود».
یک: با توجه به اینکه حکمرانی، مختص به زندگی انسان هاست و با در نظر داشتن این موضوع که زیست مجازی، بخشی از زیست حقیقی انسان هاست و این دو، به گونه ای در امتداد یکدیگر قرار دارند که نمی توان آنها را جدای از هم دانست، بنابراین، حکمرانی مجازی یک ضرورت عقلی و عقلایی است.
توجه کنید دچار حاشیهها نشوید، دچار مسائل فرعی و بیاولویت نشوید».
در عرصه حکمرانی، باید توجه کرد که وقتی ما به یک مسئله در جای خود نمی پردازیم، از آنجایی که جامعه در خلأ زندگی نمی کند و به یک سمت و سو خواهد رفت، بنابراین، این نپرداختن، هزینه و گره بیشتری به وجود خواهد آورد.
یا باید جامعه را به حال خود رها کنیم و قانون جنگل و هرج و مرج وجود داشته باشد و یا اینکه باید با تکیه بر اصول مسلّم، حد و مرزی تعیین کرد و به معنای واقعی به آن پایبند بود و اگر هزینه ای هم دارد، تمام قد، پای هزینه آن ایستاد.
مثلاً گمان کنند که صرفاً با اقدامات ایجابی می توان در عرصه ای قانونمند شد.
اگر کسی بگوید: باید از طریق اقدامات ایجابی، فضای مجازی را قانونمند کنیم و یا بگوید: قانون ایجابی می نویسیم، چنین فردی نه معنای قانون را فهمیده و نه ذات فضای مجازی را درک کرده است!
نقض حکمرانی قابل قبول نیست؛ یک کشور در اختیار شما است که در قبالش وظیفه دارید، در قبالش مأموریت دارید؛ نمی شود حکمرانی شما را نقض کرد، نباید نقض کنند».
اگر ما توانستیم در فضای مجازی حکمرانی قانونمند داشته باشیم، فضای مجازی برای کشور یک فرصت می شود، وَإلّا ممکن است تهدید بشود».
یک: با توجه به اینکه حکمرانی، مختص به زندگی انسان هاست و با در نظر داشتن این موضوع که زیست مجازی، بخشی از زیست حقیقی انسان هاست و این دو، به گونه ای در امتداد یکدیگر قرار دارند که نمی توان آنها را جدای از هم دانست، بنابراین، حکمرانی مجازی یک ضرورت عقلی و عقلایی است.
توجه کنید دچار حاشیهها نشوید، دچار مسائل فرعی و بیاولویت نشوید».
در عرصه حکمرانی، باید توجه کرد که وقتی ما به یک مسئله در جای خود نمی پردازیم، از آنجایی که جامعه در خلأ زندگی نمی کند و به یک سمت و سو خواهد رفت، بنابراین، این نپرداختن، هزینه و گره بیشتری به وجود خواهد آورد.
یا باید جامعه را به حال خود رها کنیم و قانون جنگل و هرج و مرج وجود داشته باشد و یا اینکه باید با تکیه بر اصول مسلّم، حد و مرزی تعیین کرد و به معنای واقعی به آن پایبند بود و اگر هزینه ای هم دارد، تمام قد، پای هزینه آن ایستاد.
مثلاً گمان کنند که صرفاً با اقدامات ایجابی می توان در عرصه ای قانونمند شد.
اگر کسی بگوید: باید از طریق اقدامات ایجابی، فضای مجازی را قانونمند کنیم و یا بگوید: قانون ایجابی می نویسیم، چنین فردی نه معنای قانون را فهمیده و نه ذات فضای مجازی را درک کرده است!